Kimler Tüp Bebek Yaptırabilir?

Kadının yumurtlama döneminde yaşanan normal bir birliktelik sonrası erkekten gelen sperm ile tüplerde buluşan yumurta tüplerde döllenir ve bunun sonucunda meydana gelen embriyo yoluna devam ederek rahme ulaşır. Oluşan embriyo rahme tutunmayı başarır ise doğal yollardan gebelik oluşmuş olur.

Ancak her çift bu şekilde doğal yollardan çocuk sahibi olacak kadar şanslı değildir. Bu aşamada da bazı tedaviler devreye girerek çiftlerin çocuk sahibi olmasına destek verilir. Özellikle son yıllarda artan infertilite oranı ile birçok çiftin de bu desteğe ihtiyacı olduğu görülmektedir.

Normal bir birliktelik sonucunda çocuk sahibi olmamış her çift sağlık durumu uygun olduğu ve ülke yasalarının izin verdiği ölçüde tüp bebek tedavisi yaptırabilir.

Yukarıda anlattığımız bu döllenme evresinin vücut dışında uygun ortam sağlanarak yapıldığı yardımcı üreme yöntemine tüp bebek adını veriyoruz.

Günümüzde kısırlık oranının artmasıyla birlikte tüp bebek tedavisi için başvuran çiftlerin sayısı da her geçen gün artmaktadır.

Çocuk sahibi olmak isteyenlerin ancak doğal yollardan bu istekleri oluşmamış olan kişilerin başlıca tüp bebek yaptırma nedenleri şöyledir;

• Kadında tüplerin tıkanıklığı nedeni ile sürekli dış gebelik yaşayanlar ya da hiç gebe kalamayanlar.
  • Bazı kistler nedeni ile yumurtlama sorunu yaşayanlar.
  • Sebebi belli olmayan kısırlık durumlarında.
  • Endometriozis ve endometriyoma (çikolata kistleri) gibi rahatsızlıklarda.
  • İleri derece polikistik over olan hastalar.
  • Servikal problemler gözlendiğinde.
  • Azospermi hastalığında.
  • Kadında ya da erkekte genetik rahatsızlık nedeni ile sağlıklı bebek dünyaya getiremeyecek olanlar.
  • İmmünolojik sorunları olan hastalar.

Tüp bebek tedavisi ile çocuk sahibi olma ihtimallerini arttırmış olacaklardır.

Tedaviye başlamadan önce kişilere bunun için özellikle psikolojik yönden hazır olmaları önerilir. Çünkü tüp bebek tedavisi hem maddi hem manevi yönden kişileri oldukça zorlayıcı bir süreç beklemektedir ve buna hazırlıklı olmak tedavinin olumlu sonuçlanmasında önemli rol oynar.

Bu yüzden tedaviye karar veren çiftlerimize öncelikle psikolojik destek vererek tedaviye hazır hale getirmek için elimizden gelen tüm desteği sağlamaktayız.

Şunu unutmamanız gerekir ki özellikle anne adaylarının bu dönemde stresten uzak durmaları başarı şansına çok büyük katkı sağlamaktadır.