Tüp Bebek Tedavisi Kimlere Yapılmaz?

Tüp Bebek Tedavisi Kimlere Yapılmaz sorusunu merak eden birçok çift olduğunu biliyoruz. Her tedavide olduğu gibi tüp bebek tedavisinin de yapılabilmesi için gerekli bazı durumlar vardır. Bunun dışında kalan kişiler maalesef klasik tüp bebek yaptırmaya uygun değildir. Yapılsa bile sonucun başarısızlıkla neticelenmesi çok büyük ihtimaldir.

Bu nedenlerle de klasik Tüp Bebek Tedavisi;

• 45 yaş üzeri kadınlarda,
  • Menopoza girmiş kadınlar.
  • Doğuştan rahmi olmayanlar veya herhangi bir hastalık nedeni ile rahmi sonradan cerrahi işlemle alınmış kadınlarda.
  • Yumurtalıklarını herhangi bir nedenle kaybetmiş bu yüzden de yumurtlaması ve gebe kalması gerek doğal gerekse klasik tüp bebek tedavisi ile mümkün olmaya kadınlarda
  • Menide ve tese ameliyatı sonrasında sperm hücresi bulunmayan erkeklere klasik Tüp Bebek tedavisi yapılamaz.

Yukarıda anlattığımız sorunları olan kişilerin tüp bebek yaptırmaları uygun değildir. Yapılsa bile olumlu sonuçlanması imkansızdır.

Ancak yukarıda anlattığımız sorunları olan kişiler KKTC gibi ülkelerde bu sorulara alternatif çözümler bulabilmektedirler.

Bu alternatifler şöyledir;

Menopoza girmiş bir kadın kesinlikle kendi hücresi ile çocuk sahibi olamaz ancak bir bağışçıdan alınan yumurtaların eşin spermi ile döllenip kadının rahmine yerleştirilmesi ile anne olabilir.

Yumurtalıkları olmayan kadınlarda aynı yukarıda bahsettiğimiz yöntemle anne olabilmekte. Yani başkasının yumurtasını alarak gebe kalabilir.

Rahmi olmayan kadınlar için ise taşıyıcı annelik programları uygulanabilmektedir. Bu yöntemde kadının yumurtası ile eşinin sperminden embriyo oluşturulur ve taşıyıcı anne olarak belirlenen kadının rahmine yerleştirilir. Yani embriyosunu başka bir kadın rahminde büyütür ve doğurur. Ama genetiği tamamen çifte aittir bir bebektir.

Yumurtası olmayan kadınlarda uygulanan yöntem gibi erkek içinde başka birinden alınan sperm eşinin yumurtası ile döllenerek gebelik oluşturulur ve çiftin çocuk sahibi olması sağlanır.

Ancak bahsettiğimiz bu alternatiflerin hiçbiri Türkiye’de yasal değildir ve ülke sınırlarında bu tedavi uygulanamaz. Bu yöntemleri değerlendirmek isteyen kişiler için en kolay ve maddi olarak en uygun alternatif KKTC’ dir.

Bu yöntemlerin hepsi bu KKTC yasal olarak yapılmakta ve bu konuda da çok başarılı merkezler bulunmaktadır.

Merkezimizde de evlat sahibi olma arzusunda olan çiftlere bu alternatifleri sunarak tedaviye başlamaya karar verdiğiniz taktirde size en uygun tedavi için hizmet vermektedir.