Yumurta Donasyonu Aşamaları Nelerdir?

Yumurta Donasyonu Aşamaları Nelerdir?Tüp bebek tedavisi ile çocuk sahibi olmak isteyen çitlerin yumurta donasyonu işlemine başvurmaları ile onları bekleyen bir süreç vardır. Yumurta donasyonu işlemine karar verildikten sonra yumurta donasyonu aşamaları ilki çiftin kan gruplarının öğrenilmesidir. İşleme başlamadan öce gerekli testler yapılır. Döllenecek olan yumurta seçilirken ise tedavi olacak çiftin kan grupları, fiziksel özellikleri gibi bazı kriterler göze alınarak en uygun yumurta bulmaya çalışılır. Donasyon yapılacak olan yumurtanın sağlık kontrolünden geçirilmesi gerekmektedir. Çünkü yumurtayı veren kişide herhangi bir kan yoluyla bulaşan hastalık var ise yumurtada hastalıklı olacaktır. Bu yüzden yumurta taramadan geçirilir.

Yumurta donasyonu aşamalarından bahsedecek olursak;

Yumurta donasyonu işlemine başlamadan önce anne adayına embriyonun yerleştirilmesinden önce rahim gebeliğe hazırlanır. Anne adayının rahmini gebeliğe hazırlamak için uygun doz ve şekilde ilaç tedavi uygulamasına başlanır. Rahmin gebeliğe hazırlanması aşamasında ki en önemli durum adayın adet görüp görmeme durumudur. Verici adaya ise yumurtayı kaliteli ve sağlıklı yapmak için bazı ilaç tedavileri uygulanır. Verici adaya verilen yumurta artırıcı ilaçlar sonunda yumurta kontrol edilir ve belli bir çapa geldiklerinde çatlatma iğneleri ile çatlatılır.

Yapılan iğneden sonra yumurtaları toplamak için vericiye anestezi yapılır. Bu işlem ile alınan yumurtalar ve baba adayından alınan kaliteli spermler özel bir kapta döllenmek için bir araya getirilir. Bunun sonucunda embriyo meydana gelir. Döllenen yumurtalar arasındaki en sağlıklı ve kaliteli olanı anne adayına transfer edilmek için özel kap
içerisinden alınır. Anne adayına alınan embriyo ultrason kontrolünde rahime yerleştirilir. Yumurta donasyonu işleminin en son aşaması ise bu işlemler sonucun da 12 günlük bir süreden sonra kan da gebelik testinin yapılması olayıdır. Gebelik testi sonucu eğer pozitif bir durumla karşılaşırsanız uzmanınız kontrolünde başarıya ulaşmak için gerekli diğer aşamaları takip etmeli ve uygulamalısınız.